Ik heb alle achtergrondinfo goed doorgenomen. Ook voor een eerlijk en duidelijk beeld, want ik moet zeggen dat ik, net als velen waarschijnlijk, wel bevooroordeeld was over het begrip chatten. Ik heb via mijn gmail Google-talk geinstalleerd en ik heb het talk-back logo op mijn blog gezet. Ik heb wat ge-chat en ga dat de komende dagen nog meer doen. Ik vind het persoonlijk wel wat nerveuzigs hebben, zo gejaagd.
Ik twijfel over het nut van instant messaging voor bibliotheekwerk. Er zijn dus veel bibliotheken die zo'n directe vraagbaak in gebruik hebben, maar hoe dat werkt en gebruikt wordt weet je niet. We hebben gezien dat het direct vragen stellen via Al@din een zachte dood is gestorven. Ondanks alle publiciteit en promotie-activiteiten kwam het in onze bibliotheken niet echt van de grond. Misschien dat de mogelijkheden voor grote stadsbibliotheken wat groter zijn dan voor onze relatief kleine vestigingen.
Het chatten was leuk maar volgende keer moet je iets sneller typen. :-)
BeantwoordenVerwijderen